Archiwum Online Grupa Krasnale

Co piszczy w trawie?

Zanim wyjdziesz na spacer na wiosenna łąkę, sprawdź „Co piszczy w trawie?” Posłuchaj piosenki i zobacz prezentację.

Czy pamiętasz co piszczy w trawie? Wymień wszystkie nazwy stworzeń, które pojawiły się w piosence.

Przyjrzyj się obrazkowi – mieszkańcy łąki – ćwiczenie głosek szumiących oraz doskonalenie percepcji wzrokowej

Spróbuj znaleźć na plakacie obiekty: dżdżownica, patyczek, mlecz, pączek, jaszczurka, szczur, szczygieł, szafirek, pajęczyna, mysz, sznurek, żaba, pszczoła, żuk, orzech, świerszcz, chrząszcz, modliszka, kleszcz, żmija, patyczak, ważka, żonkil, przylaszczka.

Owady na zielonej łące – praca plastyczna.

Materiały: kartka z bloku technicznego lub okładka bloku (format A4); rolka po ręczniku papierowym; klej typu wikol, wylany na płaski talerzyk; nożyczki; farby plakatowe i pędzle; opcjonalnie: czarna farba i gąbka.

Wykonanie:

1. Przed przystąpieniem do pracy zgniećcie na płasko rolki i rozetnijcie je na pierścienie („łódki”) o grubości ok. 1 cm.

2. Na szarym arkuszu przyklejcie kształty owadów z fragmentów rolki. Każdy element moczcie w kleju, a następnie układajcie go w odpowiednim miejscu.

Biedronka: dwie pełne „łódki” ułożone w kształt skrzydeł; połowa „łódki” jako odwłok, łączący skrzydła i mały element w miejscu głowy.

Motyl: jedna „łódka” na środku; dwie pełne „łódki” po bokach, skierowane w dół; dwie pełne, ale rozcięte na jednym końcu „łódki”, łączące odwłok i dolne skrzydła.

Ważka: jedna pełna „łódka” w miejscu tułowia; połowa „łódki” jako głowa; każde skrzydło z dwóch pełnych „łódek”; jedna „łódka” rozcięta i zwinięta na końcu jako ogon.

3. Po wyschnięciu kleju, zieloną farbą wypełnijcie całe tło – łąkę. Wnętrza kształtów oraz wypukłe elementy pomalujcie na dowolne kolory.

4. Po wyschnięciu farby, za pomocą gąbki nakładajcie czarną farbę na krawędzie pomalowanych rolek oraz odbijajcie palce zamoczone w kolorowych farbach, tworząc kwiaty na łące. Miłego wiosennego dnia 🙂