Ćwiczenia z liczeniem w podskokach
Policz i zaznacz odpowiednią cyferkę, lub narysuj odpowiednią liczbę kreseczek.
Połącz układ zwierzątek z odpowiednim układem kropek na kostce.
„Łąka” – zabawa ruchowa. Celem zabawy jest pobudzanie wyobraźni dzieci oraz wyzwalanie pozytywnych emocji poprzez przedstawienie ruchem treści i uczestniczenia w zabawie.
Nastaje piękny wiosenny dzień. Słońce ciepłymi promieniami ogrzewa ziemię budząc przyrodę do życia. Wszyscy mieszkańcy łąki wykonują swoje prace. Mrówki budują mrowisko – dziecko maszeruje w różnych kierunkach.
Kiedy mrówki są zmęczone, wracają do mrowiska i odpoczywają – dziecko wraca na czworakach w wyznaczone miejsce, kładzie się na dywanie i przez chwilę pozostaje w bezruchu.
Pszczoły zbierają nektar, przenoszą pyłek fruwając z kwiatka na kwiatek – dziecko wyciąga ręce na boki i małymi krokami przemieszcza się w dowolnych kierunkach naśladując głosy pszczół – bzzzz
Powiał wiatr. Kwiaty i trawa kołyszą się w różne strony -dziecko zatrzymuje się, unosi ręce w górę, kołysze nimi nad głową równocześnie naśladując szum wiatru – sz, szu, szu
Nagle pojawiają się piękne motyle – dziecko maszeruje w miejscu, ręce wyciągnięte na boki, wykonuje powolne ruchy, unosi je w górę, następnie powoli opuszcza (naśladuje ruchy skrzydeł motyla)
Zabawy logopedyczne. Potrzebne będą nożyczki i słomki do przenoszenia wyciętych zwierząt na łąkę / zasysamy je przy pomocy słomki/.
Policz ślimaczki idące w lewą stronę i w prawą stronę. Których jest więcej?
W którym słoiku jest więcej cukierków?