Jesteśmy muzykalni
Zapraszam do zabawy rytmiczno – słuchowej „Gimnastyka z instrumentami”.
Co tak pięknie gra? Poznajemy instrumenty muzyczne. Posłuchaj dźwięków i odgłosów instrumentów muzycznych grających w orkiestrze.
„Skaczące nutki” – uczymy się piosenki. Jak nazywały się nutki? Ile ich było? Co robiły?
Ref.: Ta wysoko, tamta nisko, ta z plecakiem, ta z walizką. Roztańczone nutki trzy: do, re, mi, nutki trzy.
II. Poprosiły o mieszkanie w dużym, czarnym fortepianie i biegały, i skakały po klawiszach czarno-białych.
Ref.: Ta wysoko…
III. Nawet na leżakowaniu przeszkadzały dzieciom w spaniu i skakały po kocykach w czarnych szelkach i bucikach.
Ref.: Ta wysoko…

Dokończ ozdabiać rysunek grzechotki. W każdym szeregu skreśl element niepasujący do innych instrumentów.
Dokończ rytm powtarzających się instrumentów, wytnij i dokończ rytm. Połącz ze sobą bębny afrykańskie od najmniejszego do największego.
Pokoloruj pod każdym instrumentem tyle kółek, ile jest sylab w nazwie instrumentu.
