Kolorowe kwadraty
Zapraszam do wesołej zabawy – „Szalony galop”
https://www.youtube.com/watch?v=ngv7pyU33q0Zabawy i figle muzyczne: Szalony galop – YouTube
Potrzebne materiały:
• farby, pędzel, pojemnik z wodą, kartka lub gazeta do zabezpieczenia powierzchni
• karton, tektura lub blok techniczny, nożyczki
• kartka A4 lub A3
• klej
Propozycje aktywności:
„Matematyczny kod” – z kartonu/tektury/bloku technicznego wycinamy kwadraty
w trzech wielkościach (małe, średnie, duże). Po wybraniu 4-5 kolorów farbek, możemy
rozpocząć wspólne kodowanie.
Zgodnie z wybranymi kolorami farb podajemy dziecku kod wg którego ma pomalować
kwadrat np. żółty mały kwadrat, czerwony duży kwadrat, czarny duży kwadrat,
niebieski średni kwadrat itd.
„Gdzie się ukrył?” – może w pokoju ukrył się obraz w kształcie kwadratu albo
poduszka? Drogi rodzicu zachęć dziecko do poszukiwania w swoim pokoju lub
w innych pomieszczeniach przedmiotów w kształcie kwadratów. Spróbujcie je
wspólnie policzyć.
„Kwadrat z kwadratem” – przygotowane przez was kwadraty mają wyjątkową moc,
potrafią przyciągać do siebie inne kwadraty i mają na to różne sposoby.
Rodzic układa na stoliku trzy kwadraty (mały, średni, duży), dziecko dopasowuje
pozostałe kwadraty pod względem wielkości.
W drugiej wersji zadaniem dziecka będzie dopasowanie kwadratów pod względem
koloru, dlatego w tej opcji rodzic układa po jednym kwadracie z każdego koloru.
Następnie dziecko dokłada pasujące kwadraty.
Po wykonaniu zadania można zapytać: Których kwadratów jest najwięcej/najmniej?
Ile razem jest kwadratów żółtych i czarnych?
„Kompozycja z kwadratów”- w obrazach Henryka Stażewskiego ukrył się niejeden
kwadrat. Nie wierzycie? Zobaczcie sami: Henryk Stażewski – YouTubehttps://www.youtube.com/watch?v=rl6y8Zi34Zg
Dziecko może poprzyklejać kwadraty na kartkę A3/A4 lub też zainspirowani
wyjątkowymi dziełami możecie działać wspólnie lub też stworzyć osobne kompozycje
i porównać swoje prace.