Koszyczek dobrych życzeń
Wykonanie koszyczka wielkanocnego według własnego pomysłu
Zabawa ruchowa przy muzyce Modesta Musorgskiego „Taniec kurcząt w skorupkach„.
Dzieci zamieniają się w kurczątka, które przy nagraniu muzyki wykluwają się z jajek i wyruszają zwiedzać świat. Dzieci ruchami ciała, mimiką i głosem najpierw naśladują kurczątka
zwinięte w jajeczku, następnie wolno zaczynają się poruszać, prostują się, wyciągają łapki
i głowy – wykluwają się ze skorupek. Potem wyruszają w drogę, która prowadzi pod górę.
Idąc, kołyszą się na boki. Następnie turlają się z górki i trafiają do kurnika, gdzie czeka na nie
mama kwoka z pysznym śniadankiem.
Wypowiedzi dzieci, na podstawie obserwacji i doświadczenia, o tym, jak powinien wyglądać koszyczek wielkanocny. Wyjaśnienie, dlaczego właśnie takie potrawy i przedmioty powinny się w nim znaleźć.
Rekwizyty, które powinny się znaleźć w koszyczku wielkanocnym, i inne, które nie powinny
się tam znaleźć
Karta pracy, cz. 3, s. 74.
Przedstawienie sytuacji na obrazkach za pomocą liczmanów / 5 + 5 = 10, 8 + 2 = 10, 10 – 2 = 8/. Układanie zadań. Słuchanie
zagadek. Rozwiązywanie ich.
Karta pracy, cz. 3, s. 75.
Zaznaczanie kropkami (5-latek) lub liczbami (6-latek) kolejności zdarzeń w historyjce. Opowiadanie historyjki. Kończenie rysowania kurczątek według wzoru.