Na podwórku
Na podwórku – piosenka z tekstem
Na podwórku – piosenka z tekstem – YouTubehttps://www.youtube.com/watch?v=An265-G0WOs
Zapoznanie z wybranymi popularnymi przysłowiami, których bohaterami są zwierzęta;
wyjaśnienie ich znaczenia.
Gdyby kózka nie skakała, toby nóżki nie złamała.
Zapomniał wół, jak cielęciem był.
Koń ma cztery nogi i tak się potyka.
Pasuje jak wół do karety.
Nie kupuj kota w worku.
Rytmizowanie wybranego przysłowia;
Odgłosy zwierząt – rozpoznaj jakie to zwierzę?
Karta pracy, cz. 4, s. 9.
Oglądanie obrazka, odszukiwanie na nim śladów zwierząt. Łączenie obrazków zwierząt z ich
śladami. Czytanie z nauczycielem (lub samodzielnie) nazw zwierząt. Naklejanie zdjęć zwierząt w odpowiednich miejsca
Zagadki
Lubi głośno gdakać,
kiedy zniesie jajko.
Każdy wie, że jest stałą
kurnika mieszkanką.
(kura)
Zakręcony ogonek,
śmieszny ryjek ma.
„Chrum, chrum – głośno woła –
kto jedzenie da?”
(świnka)
Na przykład łaciate, ,
w oborze mieszkają.
Pasą się na łąkach,
zdrowe mleko dają.
(krowy)
Nie pieje, nie gdacze,
tylko głośno kwacze.
Po stawie pływa.
Jak się nazywa?
(kaczka)
Grzebień ma na głowie,
swoim głośnym pianiem
wszystkich wczesnym rankiem
budzi na śniadanie.
(kogut
Zadanie dla dzieci młodszych – 5 – latków
Zadanie dla dzieci starszych 6 – latków