W zagrodzie

Zapraszam do obejrzenia filmu. Z niego dowiesz się gdzie mieszkają i co nam dają zwierzęta.

Obejrzyjcie uważnie film i odpowiedzcie na pytania:

1. Jak nazywają się zwierzęta przedstawione w filmie?

2. Jakie wydają odgłosy? Spróbujcie naśladować zwierzątka.

3. Jak nazywają się małe zwierzątka (potomstwo)?

4. Jakie korzysci wynikają z hodowli zwierząt (produkty spożywcze, odzież itp.)?

Krok za kroczkiem – zaproś domowników do wspólnej zabawy.

Naśladuj głosy zwierząt

” W zagrodzie Małgosi”-bajka ortofoniczna E. Michałowskiej
Wieczorem w zagrodzie ciocia Małgosi
każde zwierzątko o jedzenie prosi.
Piesek szczeka: Hau, hau, hau.
Kotek miauczy: Miau, miau, miau.
Kura gdacze: Kod, ko, dak.
Kaczka kwacze: Kwa, kwa, kwa.
Gąska gęga: Gę, gę, gę.
Ona też chce najeść się.
Owca beczy: Be, be, be.
Koza meczy: me, me, me.
Indor gulgocze: Gul, gul, gul.
Krowa ryczy: Mu, mu, mu.
Konik parska: Prr, prr, prr.
A pies warczy: Wrr, wrr, wrr.
I tak gra orkiestra ta gra,
aż Małgosia jeść im da

Przyjrzyj się uważnie.

Opowiedz co widzisz na obrazku. Jakie zwierzęta stoją po prawej stronie zagrody, a jakie po stronie lewej. Gdzie stoi świnka? Kto siedzi przed krową? Jakie zwierzęta stoją za świnką? Jakie zwierzęta stoją przed pieskiem? Jakie zwierzę jest najwyższe? A jakie zwierzę jest najmniejsze? Kto stoi po prawej stronie owieczki?

Zabawa „Karmimy kurki”- ćwiczenia oddechowe.
Przenoszenie za pomocą słomki, ziarenek – papierowych kulek – z kartki na rysunek kury.

Zaśpiewaj piosenkę.

Gdzie się schowały zwierzęta?
Znajdź 5 różnic.
Policz i zaznacz odpowiednia cyfrę.
Wykonaj działania.

Ćwiczymy słuch fomnemowy.

Kreśl po śladzie i pokoloruj obrazek.
Wytnij kostki dla pieska.