Wiosna na wsi

Przyjrzyj się i powiedz co widzisz na obrazku. Jakie zwierzęta widzisz? Ile zwierząt ma cztery nogi a ile dwie nogi?

Posłuchaj wiersza i powiedz o co pokłóciły się zwierzęta?

„POKŁÓCIŁY SIĘ ZWIERZĘTA”
Edyta Matłosz

Dnia pewnego na podwórku, pokłóciły się zwierzęta,

o to kto ma dłuższą pamięć i kto dłużej z nich pamięta. Kura: Koo ko ko ko. Kaczka: Kwaa kwa kwa kwa. Baran: Beee. Świnka: Kwik.

Kto z nas dłuższą pamięć ma?

Pies zaszczekał: Hau hau hau. Indyk zagulgotał: Guull

a kot, który ciągle spał, miaukną tylko cicho: miauu

Nic z tej kłótni nie wynikło, bo zwierzęta przez dzień cały, o co była awantura, wszystkie pozapominały…

Posłuchaj piosenki, naśladuj odgłosy zwierząt.

Ciocia Tecia farmę ma.
Ma, ma, ma!
Język zwierząt dobrze zna.
Zna, zna, zna!
Gdy są głodne mówią tak.
Tak, tak, tak!
Posłuchajcie jak!
Ref. Piesek: hau, hau, hau,
Kotek: miau, miau, miau,
Świnka: kwi, kwi, kwi,
Już się język plącze mi:
Krówka: mu – mu – mu,
Indor: gu -lu -gu,
Owca: be, be, be
Każde zwierze zjeść coś chce:
Kaczka: kwa, kwa, kwa,
Konik: i – ha, ha,
Kura: ko, ko, ko,
Kto powtórzy to, no kto?
To nie koniec jest,
Jeszcze szara gęś,
Gęga: gę, gę, gę,
Wszyscy już najedli się!

Zabawa ruchowa „Koniki” uczy
cwału bocznego „Noga goni nogę”. Co jakiś czas ruch zostaje wstrzymany, wykonujemy czynności z tekstu piosenki, tupiemy i skaczemy.


Noga goni nogę
Bujają koniki
Stukają kopytka
W rytm muzyki
Jedna noga tupie: tup, tup, tup
Druga noga stuka: stuk, stuk, stuk
Konik skacze sobie: hop, hop, hop
Koniku w drogę! Wioooooooooooo!

Wstaw zwierzęta w odpowiednie miejsca za pomocą kredki.

Policz zwierzęta i odpowiednio pokoloruj kółeczka.

Zgaduj – zgadula.

Chodzi po podwórku,
Woła: „Kukuryku”,
On i jego przyjaciele,
Mieszkają w kurniku. (kogut)

Bawię się w błocie
Krzyczę: „Kwiku, kwiku”.
Mieszkam w chlewiku …. (świnia)

Często wołam: me, me, me.
Czy ktoś wełnę moją chce? ( owca

Dobre ma zwyczaje
– ludziom mleko daje. …(krowa)

Propozycje pracy plastycznej.