Wołanie wiosny
Karta pracy, cz. 3, s. 65.
Wskazywanie na rysunkach: słowika, wróbla, jaskółki, bociana. Kolorowanie rysunków ptaków, które powracają do Polski wiosną. Nazywanie ptaków przedstawionych na zdjęciach.
Rysowanie po śladach ramek zdjęć.
• Ćwiczenia separacji ruchów.
Separacja ruchów polega na wprowadzeniu wybranej części ciała w ruch, w sposób niezależny od ruchów innych części ciała.
• Niezależność ruchów rąk tułowia:
prawa ręka poziomo w bok, lewa – pionowo w górę
prawa ręka poziomo w przód, lewa – pionowo w górę,
prawa ręka poziomo w przód, lewa – pod kątem w górę,
prawa ręka pod kątem w górę, lewa – pod kątem w dół.
• Rozdzielanie ruchów dłoni i palców:
zaciskanie prawej dłoni przy jednoczesnym rozchylaniu lewej,
uderzanie czubkami palców obydwu dłoni o blat stołu, na zmianę: wewnętrzną stroną dłoni i zewnętrzną stroną dłoni.
• Rozdzielanie ruchów palców:
zaciśnięcie pięści wokół kciuka,
unoszenie po jednym placu dłoni opartej palcami o stół.
„Wołanie wiosny” – piosenka z tekstem
https://www.youtube.com/watch?v=FEO3PhEDwgsWołanie wiosny – piosenka z tekstem – YouTube
Przypomnienie cech ptasich na podstawie wilgi.
Dzieci oglądają zdjęcie, wskazują części ciała wilgi i je nazywają (skrzydła, dziób, kończyny
zakończone szponami, pióra…). Podkreślają, że wilga jest ptakiem, bo ma wszystkie cechy
ptasie. Przypominają (historyjka), że młode wykluwają się z jaj zniesionych w gnieździe.
Praca plastyczna ” Wilga” – pokoloruj, pomaluj farbami, wyklej kolorowym papierem, wyklej plasteliną lub wykonaj pracę według własnego pomysłu.
Karta pracy, cz. 3, s. 66.
Łączenie fragmentów obrazków z dołu karty z odpowiednimi pustymi miejscami na dużym
obrazku.