Zadania o ptakach

Karta pracy, cz. 3, s. 63.
Opowiadanie historyjki o wildze. Rysowanie po śladzie drogi kukułki do gniazda wilgi. Odpowiadanie na pytanie o gniazdo kukułki.

Rozwiązywanie zadań tekstowych metodą symulacji

Dziesięć klocków, patyczków , łyżeczek, guzików … (liczmanów) dla dziecka. Dziecko stara się rozwiązać zadania, dokładając klocki…. lub je odkładając.
• Na drzewie siedziało 7 wróbli. (Dziecko układa przed sobą 7 klocków). Potem przyleciały jeszcze 3 wróble. (Dziecko dokłada jeszcze trzy klocki). Ile wróbli siedzi teraz na drzewie?

Dziecko liczy klocki i podaje ich liczbę, odpowiadając na pytanie.
Dziecko / 6 – latek / układa działanie:
7 + 3 = 10 i odpowiada na pytanie.
Na drzewie było 8 gołębi. (Dziecko układa przed sobą 8 klocków).

• Na drzewie było 8 gołębi. (Dziecko układa przed sobą 8 klocków). Przejeżdżający samochód
wystraszył je i wszystkie odleciały. (Odsuwa 8 klocków). Ile gołębi pozostało na drzewie?

Dziecko liczy pozostałe klocki i odpowiada na pytanie.
Dziecko układa działanie:
8 – 8 = 0
i odpowiada na pytanie.

• Wysoko na niebie fruwały i śpiewały 3 słowiki. Razem z nimi wesoło śpiewały i fruwały 4 skowronki. Ile ptaków śpiewało na cześć wiosny?
• Na łące polowały na żaby 4 bociany. Potem dołączyło do nich jeszcze 5 bocianów? Ile jest ich razem na łące?

W ten sposób dzieci rozwiązują podobne zadania.

Karta pracy, cz. 3, s. 64.
Kolorowanie rysunku czajki według wzoru. Czytanie nazw części
ciała czajki. Rysowanie jajek w każdym polu tak, żeby wszędzie było ich po dziesięć.