Wiejskie zwierzęta i ich dzieci
Spójrzcie na obrazki przedstawiające rodziny wybranych zwierząt wiejskich. Posłuchajcie ich nazw.
Czy znacie jeszcze jakieś inne zwierzęta, które można spotkać na wsi? Czy wiecie jak się nazywają ich młode?
Posłuchajcie opowiadania Małgorzaty Strękowskiej-Zaremby pt.: „Kaczęta, prosięta… konięta?”
Spróbujcie potem odpowiedzieć na przygotowane przeze mnie pytania. Sprawdźcie ile zapamiętaliście.
- Z kim pojechały dzieci do cioci Anieli?
- Gdzie mieszka ciocia Olka i Ady?
- Z kim zaprzyjaźnił się Olek na farmie?
- Który raz Ada jechała na farmę?
- Czy ciocia pozwoliła Adzie pogłaskać pierwszą owieczkę, którą zobaczyła? Dlaczego?
- Jakie zwierzęta nazwała Ada łabędziami?
- Za co złapał gąsior Adę?
- Gdzie najpierw zabrała ciocia Adę?
- Z kim Olek poszedł do stajni?
- Kto pocałował Adę w policzek?
- Gdzie dzieci poszły razem z dziadkiem i ciocią?
- Co zrobiła krowa ogonem?
- Gdzie mieszkają:
– kury?
– konie?
– świnie?
– krowy? - Jak nazywa się dziecko:
– kury?
– gęsi?
– kaczki?
– świnki? - Jak Ada nazwała małego konia i małą krowę?
- Dlaczego ciocia, dziadkowie i Olek śmiali się długo i głośno?
Znajdźcie 9 różnic między obrazkami.
Jeśli macie ochotę na kodowanie, to mam dla Was kilka zadań. Możecie wybierać z 14 kart. Zaprowadźcie zwierzęta na farmę według strzałek albo w taki sposób, żeby zjadły całą trawę.