Jesteśmy żaby, aby, aby…
Dzień dobry 🙂 Po raz kolejny witam was na wiosennej łące. Dzisiaj spotkamy się z żabkami 🙂
- Posłuchaj opowiadania:
Zielona żabka nad stawem mieszkała. Siadała na olbrzymim liściu i wciąż rozmyślała. – Ach, jaka jestem brzydka, zielona, jak glony w stawie. Nie wyglądam wcale ciekawie. Kto taką brzydką zechce mieć żonę. Dlaczego wszystko mam takie zielone! W pobliżu żabki ważka usiadła. A żabka rzecze: – Jaka powabna. Wszyscy uwagę na nią zwracają, barwy jej bardzo mnie zachwycają. Nagle biedronka się pojawiła. – Czemu się smucisz sąsiadko miła? Bezchmurne niebo, piękna pogoda a w stawie czysta i chłodna woda. – Biedronko, piękna twoja sukienka. Ciągle zazdrośnie na nią ktoś zerka. Jam nieszczęśliwa w swojej zieleni, kolor mój nigdy już się nie zmieni. Wtem dumnie bocian przez łąkę kroczy. Otwiera mocno swe bystre oczy. – Jak tu zielono, moi kochani, że aż się w głowie kręci czasami. We wszystkie strony zerka ciekawie. – Och, może żabka siedzi gdzieś w trawie. Pora śniadania właśnie nastała, drobna przekąska by się przydała. Żabce serduszko mocno zabiło. – Kiedy mnie ujrzy nie będzie miło. Widok bociana to nie zabawa. Dobrze że wkoło zielona trawa. Teraz rozumiem – barwa zielona, specjalnie dla mnie jest przeznaczona. Trudno mnie dostrzec zatem bocianie, chyba gdzie indziej zjesz dziś śniadanie. |
Odpowiedz na pytania:
- Gdzie mieszkała zielona żabka?
- Dlaczego żabka uważała, że jest brzydka?
- Jakie owady zobaczyła żabka?
- Co podobało jej się w biedronce?
- Kto dumnie kroczył po łące?
- Dlaczego kolor zielony okazał się zbawienny dla żabki?
2. Obejrzyj filmik o życiu żab:
3. Wiesz, jakie dźwięki wydają żaby? Zaproś rodziców na „Żabi koncert” – zaśpiewaj do melodii „Wlazł kotek na płotek” używając jedynie sylab: kum, kum, kum…, a następnie: rech, rech, rech…
4. Zaśpiewaj z pokazywaniem (melodia: Panie Janie)
Duże oczy, duże oczy,
Wielki brzuch, wieki brzuch
Skacze sobie żabka, skacze sobie żabka
Siup, siup, siup
Siup, siup, siup.
5. Żarłoczna żaba: „Co zjadła żaba?” – w napompowanych balonach rodzic ukrywa drobne elementy: guzik, fasola, tasiemka, korek, moneta itp. Odgadnij, co zjadła żaba patrząc na balon pod słońce.
6. Teraz troszeczkę ruchu:
- Dziecko (żabka) biega swobodnie po pokoju (łące), na hasło: bocian – wskakuje do stawu (niebieski worek),
- Żabie zabawy – na hasło „Żabki skaczą”, dzieci naśladują żabie skoki. Na hasło „Żabki pływają”, dzieci, w leżeniu przodem, naśladują pływanie żabką. Na hasło „Żabki odpoczywają”, wykonują siad klęczny, chowają głowy w ramiona, pochylając się do przodu,
- Powrót bocianów – dzieci biegają po sali w rytm dowolnej muzyki (np. szum wiatru) i udają, że lecą, mają rozłożone ręce. Na przerwę w muzyce stają i kłapią dziobami (ręce), wydając dźwięk „kle, kle”. Mogą próbować ustać na jednej nodze.
- Ćwicz z żabką:
- Żabie pląsy – taniec do dowolnej piosenki. Można wykorzystać tę, którą znamy z przedszkola:
Jesteśmy żaby, aby, aby
jesteśmy mokre, okre, okre
mieszkamy w błocie, ocie, ocie
i się chowamy, gdy jest bociek.
Jesteśmy żaby, aby, aby
jesteśmy mokre, okre, okre
zjadamy muchy, uchy, uchy
i mamy bardzo grube brzuchy!
A my bociany, any, any
apetyt mamy, amy, amy
wolno chodzimy, imy, imy
lecz każdą żabę zobaczymy.
A my bociany, any, any
apetyt mamy, amy, amy
a nasze dzioby, oby, oby
na żaby mają dziś sposoby.
7. Wykonaj wybrane zadania: