Las domem zwierząt

Dzień dobry 🙂 Wczoraj rozmawialiśmy o lesie i drzewach, byłeś na spacerze, zebrałeś szyszki i obserwowałeś przyrodę. Udało Ci się spotkać jakieś zwierzątko? Las to dom wielu zwierząt – pamiętaj o tym zawsze,kiedy w nim gościsz 🙂

  1. To niektórzy mieszkańcy lasu. Wiesz, jak nazywają się te zwierzęta? Podziel ich nazwy na sylaby, jeśli potrafisz wskaż pierwszą głoskę:

2. Posłuchaj opowiadania o zajączku:

Rano zajączek obudził się z mocnym postanowieniem zostania słynnym piosenkarzem. „Będę tak sławny jak skowronek” – stwierdził z przekonaniem. Ale co innego coś takiego powiedzieć, a co innego to wykonać. „Od czego by tutaj zacząć?” – zastanawiał się zajączek. – „Może na początek posłucham kogoś, kto już ładnie śpiewa”. Właśnie w pobliżu pojawił się wiatr. Zaszumiał, zaszeleścił i zatańczył w pobliskim krzaku. „Nieźle” – stwierdził zajączek. Ale za chwilę nadleciała pszczoła, której rytmiczne bzyczenie tak urzekło zajączka, że aż otworzył buzię z wrażenia. „To jest bardzo ładne” – powiedział zajączek i położywszy się na trawie, słuchał w skupieniu. Ale pszczoła odleciała i wtedy pojawiła się On. Jedyny, wyjątkowy, niezwykły, nieziemski król piosenki – skowronek. Na początku wzbił się wysoko w powietrze, zaczerpnął powietrza i zaśpiewał. A zaśpiewał tak pięknie, że aż wszyscy wstrzymali oddech. To było prawdziwe mistrzostwo, perfekcja w każdym dźwięku, wirtuozeria piosenki. A skowronek – śpiewał, szczebiotał i ćwierkał. Zasłuchany w swój śpiew nie widział i nie słyszał nic i nikogo. Istniał tylko on i jego śpiew. „To musi być mój nauczyciel” – powiedział zajączek. Dobrze wiedział, że dobry nauczyciel gwarantuje sukces i powiedzenie swojemu uczniowi. Jak pomyślał, tak zrobił. Już na drugi dzień skowronek został jego nauczycielem. A Ty potrafisz śpiewać? Zaśpiewaj refren piosenki z poniedziałkowych zajęć.

Odpowiedz na pytania:

  • Co rano postanowił zajączek?
  • Co zrobił wiatr?
  • Czyje bzyczenie usłyszał zajączek?
  • Kogo wybrał zajączek na swojego nauczyciela?

3. Zajączek zmęczył się śpiewaniem. Pomóż mu znaleźć drogę do poziomek:

4. Wiesz, gdzie ukryły się te zwierzęta?

5. Połącz zwierzę z jego cieniem:

6. Policz biedronki, narysuj odpowiednią liczbę kropek lub jeśli potrafisz napisz odpowiednią cyfrę.

7. Pokoloruj wg instrukcji. Aby wykonać równania możesz użyć palców, patyczków lub kredek.

1 – brązowy, 2 – zielony, 3 – czerwony, 4 – żółty, 5 – niebieski

8. Jak myślisz, który las podoba się bardziej zwierzętom? Dlaczego?