Las domem zwierząt
Dzień dobry 🙂 Wczoraj rozmawialiśmy o lesie i drzewach, byłeś na spacerze, zebrałeś szyszki i obserwowałeś przyrodę. Udało Ci się spotkać jakieś zwierzątko? Las to dom wielu zwierząt – pamiętaj o tym zawsze,kiedy w nim gościsz 🙂
- To niektórzy mieszkańcy lasu. Wiesz, jak nazywają się te zwierzęta? Podziel ich nazwy na sylaby, jeśli potrafisz wskaż pierwszą głoskę:
2. Posłuchaj opowiadania o zajączku:
Rano zajączek obudził się z mocnym postanowieniem zostania słynnym piosenkarzem. „Będę tak sławny jak skowronek” – stwierdził z przekonaniem. Ale co innego coś takiego powiedzieć, a co innego to wykonać. „Od czego by tutaj zacząć?” – zastanawiał się zajączek. – „Może na początek posłucham kogoś, kto już ładnie śpiewa”. Właśnie w pobliżu pojawił się wiatr. Zaszumiał, zaszeleścił i zatańczył w pobliskim krzaku. „Nieźle” – stwierdził zajączek. Ale za chwilę nadleciała pszczoła, której rytmiczne bzyczenie tak urzekło zajączka, że aż otworzył buzię z wrażenia. „To jest bardzo ładne” – powiedział zajączek i położywszy się na trawie, słuchał w skupieniu. Ale pszczoła odleciała i wtedy pojawiła się On. Jedyny, wyjątkowy, niezwykły, nieziemski król piosenki – skowronek. Na początku wzbił się wysoko w powietrze, zaczerpnął powietrza i zaśpiewał. A zaśpiewał tak pięknie, że aż wszyscy wstrzymali oddech. To było prawdziwe mistrzostwo, perfekcja w każdym dźwięku, wirtuozeria piosenki. A skowronek – śpiewał, szczebiotał i ćwierkał. Zasłuchany w swój śpiew nie widział i nie słyszał nic i nikogo. Istniał tylko on i jego śpiew. „To musi być mój nauczyciel” – powiedział zajączek. Dobrze wiedział, że dobry nauczyciel gwarantuje sukces i powiedzenie swojemu uczniowi. Jak pomyślał, tak zrobił. Już na drugi dzień skowronek został jego nauczycielem. A Ty potrafisz śpiewać? Zaśpiewaj refren piosenki z poniedziałkowych zajęć.
Odpowiedz na pytania:
- Co rano postanowił zajączek?
- Co zrobił wiatr?
- Czyje bzyczenie usłyszał zajączek?
- Kogo wybrał zajączek na swojego nauczyciela?
3. Zajączek zmęczył się śpiewaniem. Pomóż mu znaleźć drogę do poziomek:
4. Wiesz, gdzie ukryły się te zwierzęta?
5. Połącz zwierzę z jego cieniem:
6. Policz biedronki, narysuj odpowiednią liczbę kropek lub jeśli potrafisz napisz odpowiednią cyfrę.
7. Pokoloruj wg instrukcji. Aby wykonać równania możesz użyć palców, patyczków lub kredek.
8. Jak myślisz, który las podoba się bardziej zwierzętom? Dlaczego?