Lubimy muzykę

Dzień dobry 🙂 Kochane Motylki, w tym tygodniu porozmawiamy o muzyce i instrumentach. Wiem, że bardzo lubicie tańczyć i śpiewać. Ale skąd się bierze muzyka? Przede wszystkim potrzebne są instrumenty 🙂 Kilka instrumentów znacie z przedszkola: bębenek tamburyn, pianino, trójkąt… Pamiętacie? Graliście na nich. Instrumentów jest bardzo, bardzo dużo.

1. Popatrz na ilustracje i nazwij te, które znasz:

  • policz instrumenty na ilustracji,
  • podziel nazwy instrumentów na sylaby: bę-be-nek, pia-ni-no, gi-ta-ra, skrzyp-ce,tam-bu-ryn, dzwon-ki,
  • które z tych instrumentów pamiętasz z przedszkola?

2. Teraz zapraszam Cię do Szkoły Muzycznej. Posłuchaj, jak brzmią niektóre instrumenty:

3. Na tym pisninie możesz zagrać sam 🙂

https://kidmons.com/game/piano-online/

„Wlazł kotek na płotek” – GEE FDD CEG GEE FDD CEC 🙂 Spróbuj, na pewno Ci się uda. Jeśli nie potrafisz zapamiętać liter, może łatwiej będzie zapamiętać kolory 🙂 Poproś mamę lub tatę, żeby pomogli Ci narysować kolorowe paski 🙂

4. „W sklepie muzycznym”. Jak myślisz, co można kupić w sklepie muzycznym? Ty dzisiaj kupisz instrumenty. Kupując nie podawaj nazwy, tylko spróbuj naśladować dźwięki, jakie wydają. Możesz pomagać sobie gestykulując, czyli naśladować grę na tym instrumencie.

5. Dzisiaj sam możesz wykonać instrument. Najprostsza do wykonania jest grzechotka, wystarczy butelka po kefirze lub maślance, do której wsypiesz ryż, kaszę lub groch. Aby instrument ładnie wyglądał, możesz go ozdobić – coś nakleić, narysować pisakiem, zawiązać wstążeczki itp.

6. Teraz przedstaw się śpiewająco, możesz też wykorzystać wykonaną grzechotkę jako akompaniament: „Mam na imię Bartek”.

A teraz na melodię „Panie Janie” wystukuj rytm i zaśpiewaj powitanie do wybranego kolegi lub koleżanki, np.

„Witaj Aniu, witaj Aniu, jak się masz, jak się masz? Bardzo Cię lubimy, bardzo Cię lubimy, bądź wśród nas, bądź wśród nas”.

6. Wykonaj wybrane zadania:

Pokoloruj obrazek
Rysuj po śladzie
Wytnij i z pomocą rodzica dopasuj nazwy do instrumentów
Nazwij instrumenty, podziel ich nazwy na sylaby, narysuj tyle kresek, ile jest sylab

Możesz wykonać również zadania w książce, tematyka: Wszystko może być muzyką.

Zadania tygodniowe:

Kochani, dzisiaj kolejne zadania:

  • zrób instrument muzyczny, który będzie wydawał dźwięki – może być inspirowany prawdziwym instrumentem, np. gitara, talerze czy grzechotka, ale może też być zupełnie wymyślony przez Ciebie 🙂
  • ruch to zdrowie – pokaż, jak ćwiczysz – może to być jazda na rowerze, spacer po lesie, tor przeszkód w domu lub na podwórku, gra w piłkę, przysiady… Czekam na Wasze filmiki i inwencję 🙂 Może uda się nam stworzyć inspirację dla innych przedszkolaków i ich rodziców 🙂 <3