Na farmie
Na nowy tydzień – nowe wyzwania 🙂 Przez kolejne dni będziemy poznawać zwierzęta podwórkowe.
- Na początek wiersz logopedyczny (rodzic czyta początek, dziecko uzupełnia odgłosami zwierząt):
Zwierzęta Małgosi
Wieczorem w zagrodzie cioci Małgosi
Każde zwierzątko o jedzenie prosi.
Piesek szczeka: HAU, HAU, HAU
Kotek miauczy: MIAU, MIAU, MIAU
Kura gdacze: KOD, KO, DA
Kaczka kwacze: KWA, KWA, KWA
Gąska gęga: GĘ, GĘ, GĘ
ONA TEŻ CHCE NAJEŚĆ SIĘ.
Owca beczy: BE, BE, BE
Koza muczy: ME, ME, ME
Indor gulga: GUL, GUL, GUL
Krowa ryczy: MU, MU, MU
Konik parska: PRR, PRR, PRR
A pies warczy: WRR, WRR, WRR
I tak gra orkiestra ta, aż Małgosia jeść im da.
- Nazwij zwierzęta na obrazku. Podziel na sylaby. Dzieci starsze mogą wyodrębnić pierwszą głoskę.
- Ćwiczenia graficzne:
- Tak jak tydzień temu, dzisiaj również chcę was zachęcić do wykonania zadań tygodniowych. Oto one:
- 1. Posłuchajcie piosenki, zatańczcie wymyślając różne kroki, figury, miny. Poproście rodziców o nagranie występu i wyślijcie do mnie do piątku 🙂
„Gdacze kura: ko ko ko”, wykonanie: Śpiewające Brzdące
Pewna
kura na podwórzu ciągle gdacze,
Ciągle gdacze,
A gdy gdacze to wysoko w górę skacze,
W
górę skacze,
Bardzo głośno i bez przerwy hałasuje,
Hałasuje,
I się niczym, ani nikim nie przejmuje,
Nie przejmuje.
Ref.
Z rana ko, ko, ko, ko,
W nocy ko, ko, ko, ko,
Przez dzień cały ko, ko, ko,
Ciągle ko, ko, ko, ko,
Tylko ko, ko, ko, ko,
Na okrągło ko, ko, ko!
Na
podwórzu kura dzioba nie zamyka,
Nie zamyka,
Chociaż przy niej każdy uszy swe zatyka,
Swe zatyka,
Tym hałasem wszystkich wkoło denerwuje,
Denerwuje,
Więc na karę kura za to zasługuje,
Zasługuje.
Ref. Z rana ko, ko, ko, ko,
2. Praca plastyczna – wykonajcie makietę przedstawiającą farmę – zwierzęta, budynki, rośliny . Możecie wykorzystać wszystko, co wam wpadnie w ręce: brystole, kolorowe kartki, gazety, plastelinę, gotowe figurki, rolki po papierze, materiał, folie itp… Niech wasza inwencja twórcza będzie z Wami !
Kilka propozycji: