Owocowe witaminki
Kochani, zaczynamy dzień od gimnastyki 🙂
- Rób to, o czym jest mowa w wierszu:
2. Wysłuchaj fragmentu wiersza pt. „Witaminki”, czytanego przez rodzica:
Usiądź misiu przy stoliczku,
zobacz, co jest w tym koszyczku.
Ananasek ma czuprynkę,
a cytrynka kwaśną minkę.
Mandarynka się uśmiecha,
będziesz misiu miał uciechę.
Dzisiaj jemy witaminki,
chociaż kuszą nas landrynki.
Odpowiedz na pytania:
Co stało na stoliczku misia?
Jakie owoce znajdowały się w koszyku?
Czy miś zjadł owoce i warzywa?
Co można jeszcze robić, aby być zdrowym?
Wiesz, że owoce i warzywa są bardzo zdrowe? Jest w nich dużo witamin, których potrzebuje każdy przedszkolak, aby być zdrowym, silnym i odpornym na choroby. Dlatego pamiętaj, aby do każdego posiłku zjadać owoc lub warzywa 🙂
3. Wymień nazwy pięciu owoców. Które z wymienionych lubisz najbardziej? Wiesz, w jakich postaciach można jeść te owoce? Np. truskawka – mus, dżem, truskawki z makaronem, kompot, sorbet…
4. „Owoce” – sprawdź, jakie masz owoce w domu. Ułóż je na stole, dotknij, powąchaj. Sprawdź, czy są miękkie, czy twarde, jaki mają kolor, są duże, czy małe itp.
5. „Znawca owoców ” – do tego zadania będziesz potrzebował wybranych owoców. Pamiętaj, aby je najpierw umyć. Umyj też ręce przed rozpoczęciem zadania. Teraz nie podglądaj, zasłoń oczy szalem lub chustką. Rodzic niech pokroi przygotowane przysmaki i ułoży na talerzyku. Twoim zadaniem jest odgadnięcie nazwy owoców, które poda Ci rodzic do zjedzenia (Proponowane: jabłko, cytryna, winogron, gruszka itp.). Jeśli smakołyków nie zabrakło- możesz zamienić się z rodzicem rolami 🙂
6. „Kompozycje z owoców” – możesz wykorzystać owoce, które zostały z poprzedniego zadania lub przygotować nowe. Weź papierowy talerzyk i ułóż kompozycję z pokrojonych owoców. Opowiedz o tym, co ułożyłeś. Jeśli jesteś głodny, możesz zjeść swoją kompozycję 🙂 Jeśli nie – zjesz na podwieczorek.
7. Wykonaj wybrane zadania:
Bawcie się dobrze 🙂 A jutro kolejna porcja witamin 🙂