Wesołe nutki

Dzień dobry 🙂 W tym tygodniu rozmawiamy o muzyce. Wiesz, że aby zapisać wyrazy musisz poznać litery, aby zapisać równania matematyczne – poznajesz cyfry. A wiesz, jak zapisać muzykę? Muzykę zapisujemy za pomocą nut na pięciolinii.

  1. Zanim zaczniemy zajęcie, podaruję Ci dzisiaj magiczny klucz, którym posługują się wszyscy muzycy 🙂 To klucz, który otwiera drzwi do świata muzyki – jest to klucz wiolinowy:
Klucz wiolinowy umieszczony jest na pięciolinii i jest czarny. Ten jest wyjątkowy, bo magiczny, dlatego możesz pokolorować go na wybrane kolory 🙂

2. Posłuchaj piosenki:

Do przedszkola wpadły nutki,
wszystkie miały czarne butki,
czarne szelki i czapeczki
i skakały jak piłeczki.

ref: Ta wysoko, tamta nisko,
ta z plecakiem, ta z walizką.
Roztańczone nutki trzy: do, re, mi, nutki trzy.

Poprosiły o mieszkanie
w dużym, czarnym fortepianie,
i biegały i skakały
po klawiszach czarno-białych.

ref: Ta wysoko…

Nawet na leżakowaniu,
przeszkadzały dzieciom w spaniu
i skakały po kocykach
w czarnych szelkach i bucikach.

Odpowiedz na pytania:

  • Gdzie wpadły nutki?
  • Co nutki miały czarnego?
  • Gdzie chciały zamieszkać nutki?
  • Jakiego koloru klawisze ma fortepian?
  • Co robiły nutki, kiedy dzieci leżakowały?

3. „Skaczące nutki” – poproś rodzica, aby narysował Ci na kartce pięciolinię oraz klucz wiolinowy. Potrzebne Ci też będzie 6 nutek (nakrętek). Poproś rodzica, aby czytał wiersz, a Ty umieszczaj nutki (nakrętki) zgodnie z jego treścią:

/”Skaczące nutki”, A. Bober/

Pierwsza nutka, na pierwszej linii się ustawiła.
Druga nutka, na drugą linię wskoczyła.
Trzecia nutka, na trzeciej linii usiadła,
Czwarta nutka, na czwartą linie się wkradła.
Piąta nutka, na piąta linię się wspięła,
A szósta nutka nad liniami zasnęła.

4. Wykonaj wybrane zadania:

Pokoloruj
Połącz nutkę z instrumentami
Rysuj po śladzie
Wytnij nutę, możesz ozdobić ją wg własnego pomysłu: pomaluj farbami, wyklej kawałkami gazety lub papieru kolorowego, pokoloruj kredkami
Rysuj po śladzie