Wiosenna łąka

Dzień dobry 🙂 Ten tydzień spędzimy na wiosennej łące pośród kolorowych owadów i kwiatów.

  1. Zapraszam Cię do obejrzenia bajki o pewnej małej pszczółce, której przygody na pewno już kiedyś widziałeś 🙂

Jak miała na imię dżdżownica, którą spotkała Maja?

Jaką pogodę lubi Magda?

Dlaczego nie chciała wyjść spod ziemi?

Czy dżdżownica potrafi śpiewać?

Czy Magdzie podobała się zabawa w „skakankę”?

Dlaczego dżdżownice są pożyteczne?

2. Zatańcz razem z Mają:

3. Popatrz na obrazek i wskaż owady: motyl, ślimak, pszczoła, biedronka, ważka, konik polny, żaba, mrówka, pająk, dżdżownica. Podziel nazwy na sylaby, jeśli potrafisz wskaż pierwszą głoskę w wyrazie.

4. Opowieść ruchowa: „Spacer na łąkę”:
Jest piękny słoneczny dzień. Słońce mocno grzeje, wieje lekki wiatr. Co robić w taki dzień? Wyciągamy z górnej półki plecak (wspięcie na palce, wyciąganie ramion w górę). Zakładamy plecak i wędrujemy na łąkę (spokojny marsz). Na łące nie ma jeszcze ludzi. Rozglądamy się, szukając miejsca dla siebie. O, tam jest! Jest przyjemnie, słońce ogrzewa naszą skórę. Wiatr delikatnie chłodzi rozgrzaną skórę. Obserwujemy płynące na niebie obłoczki, które przesuwają się leniwie. Jest pięknie i kolorowo wokół nas, przyglądamy się kwiatom, wdychamy ich wspaniałe zapachy (wciąganie powietrza nosem). Wypatrujemy, czy gdzieś na łące nie pojawiło się jakieś zwierzątko. Rozglądamy się dookoła. Bawimy się w zabawę pt. „Mrówki idą w rzędzie jedna za drugą”( dziecko idzie stopa za stopą), „Latają motylki po łące” (dziecko biega na palcach szeroko machając rękoma), „Biedroneczki chodzą i liczą kropeczki” (dziecko chodzi na piętach licząc kroki 1-6), „Pszczółki latają i zbierają nektar”(dziecko biega, na sygnał zatrzymuje się i zbiera nektar), „Żabki skaczą po łące” (dziecko skacze jak żabka). Żegnamy się z mieszkańcami łąki ( dziecko macha ręką na pożegnanie) i wracamy do domu (dziecko maszeruje ).

4. Łąka to nie tylko zwierzęta, ale przede wszystkim trawy i kwiaty. Popatrz i powtarzaj za rodzicem nazwy kwiatów. Pokaż je na ilustracji: koniczyna, mak, kaczeńce, niezapominajki, stokrotki, chabry.

5. Jeśli jest ładna pogoda wyjdź na podwórko lub pobliską łąkę. Spróbuj odnaleźć owady lub kwiaty, które dzisiaj poznałeś. Może uda Ci się znaleźć czterolistną koniczynkę? Podobno przynosi szczęście. Możesz to sprawdzić 🙂

Abyś mógł się lepiej przyjrzeć zwierzętom i roślinom możesz zabrać ze sobą szkło powiększające lub lornetkę. Jeśli nie masz – nie martw się, możesz zrobić sam 🙂

6. Jeśli chcesz, możesz wykonać wybrane zadania:

Rysuj po śladzie
Rysuj po śladzie i pokoloruj w g własnego pomysłu
Policz zwierzęta na obrazku, narysuj odpowiednią liczbę kropek , obok napisz cyfrę
Ułóż puzzle. Jeśli chcesz, możesz pociąć obrazek na więcej części niż jest to w instrukcji

Możesz wykonać też zadania w kartach pracy dotyczące mieszkańców łąki.

A teraz zadania tygodniowe:

  1. Wykonaj pracę plastyczną „Na łące” metodą collage. Możesz wykorzystać brystol, pas tapety, szary papier, tektura, rolki po papierze, kolorowy papier, materiał, bibuła, worki, cekiny, kredki, farby itp.

2. Przebierz się za mieszkańca łąki (wystarczy zielona koszulka, getry i już jesteś żabką, kolorowa sukienka i jesteś motylkiem) i zatańcz do piosenki Taniec Mai. Poproś rodziców, aby nagrali występ i wysłali do mnie 🙂