Wiosenne powroty – Powroty ptaków 8.04.2021

Wiosna – opowieść ruchowa przy muzyce (nagranie dowolnej muzyki instrumentalnej o pogodnym charakterze). Rodzic opowiada, a dziecko stara się ilustrować opowieść ruchem.

Wiosna wychodzi na spacer.  Dziecko: kładzie ręce na biodrach i maszeruje,

Kiedy dotyka ziemi, topnieje śnieg i pojawiają się kwiaty. Dziecko: wykonuje przysiad dotykając dłońmi podłogi,

Trochę się zmęczyła. Przysiadła na starym pniu drzewa i postanowiła odpocząć. Dziecko: przechodzi do leżenia na plecach,

Głęboko oddycha, wciągając pachnące świeżą ziemią powietrze. Dziecko: wciąga powietrze nosem, wypuszcza ustami,

– Jak przyjemnie. Szkoda, że muszę iść dalej. Zobaczę, co słychać w sadzie. Dziecko: wyciąga nogi przed siebie, rozsuwając lekko na boki; przeciąga się, unosząc ręce w górę, na boki,

Wyczaruję liście na drzewach i zaproszę ptaki. Niech wypełnią swym śpiewem okolicę. Dziecko: wykonuje podskoki, obroty, wyciąga ręce w górę,

Muszę przeskoczyć strumyk, nie mocząc sukni. Dziecko: wykonuje kilka podskoków obunóż w przód,

Teraz posłucham jeszcze śpiewu ptaków. Dziecko: przechodzi do lekkiego rozkroku, nie odrywając nóg od podłogi; wykonuje skręty tułowia, nadstawiając raz jedno ucho, raz drugie ucho,

Pora wracać do domu. Zanim to zrobię, porozmawiam z drzewami. Dziecko: pozostaje w pozycji stojącej, kołysze rękami w dowolnych kierunkach, równocześnie naśladując szum drzew (z różnym natężeniem). 

Karty pracy, cz. 2, s. 27 (dzieci w wieku czterech lat – jeśli pociecha nie wykonała wcześniej zadania : ) ).

Zagadki o ptakach (po rozwiązaniu zagadki dziecko wskazuje zdjęcie odpowiedniego ptaka).

1). Pióra biało-czarne, buciki czerwone; uciekają przed nim żabki, bardzo przestraszone. (BOCIAN)

2). Już po lesie kuka, gniazdka sobie szuka. Jak znajdzie, podrzuca jaja, niech inni je wygrzewają. (KUKUŁKA)

3). Wiosną do nas przyleciała ta ptaszyna czarna, mała. Murować się nie uczyła, ale gniazdko ulepiła. (JASKÓŁKA)

4). Śpiewa wysoko piosenki do słonka, głos ma podobny do drżenia dzwonka. (SKOWRONEK)

Zachęcam do oglądania książek o ptakach razem z dzieckiem i dzielenia się spostrzeżeniami na ich temat : )

Karty pracy, cz. 3, s. 67 – 68 (dzieci w wieku pięciu lat).

Oglądanie zdjęć. Dotykanie ich i mówienie nazw ptaków. Kończenie podanego rytmu – naklejanie odpowiednich zdjęć ptaków, odszukanych wśród naklejek. Łączenie pierwszych głosek z nazw obrazków. Podanie nazwy ptaka, która powstała.

Czytanie z rodzicem/opiekunem (lub samodzielnie) nazw ptaków z pierwszego rzędu. Odszukanie w drugim i w trzecim rzędzie takich samych wyrazów. Kolorowanie pól, na których one się znajdują, zgodnie z wzorem.

Jaskółka – praca plastyczna

Zabawa ruchowo-taneczna