Nasze podwórko

Posłuchajcie opowiadania Stanisława Karaszewskiego „Zabawy na podwórku”.

Spróbujcie odpowiedzieć na pytania do opowiadania:
– Co się stało z zaniedbanym ogrodem?
– Jak wyglądał plac po przeróbce?
– Czego nie wolno było na placu? Gdzie to było zapisane? W jaki sposób?
– Kto pilnował porządku?
– Czy na placu zabaw potrzebny jest regulamin? Dlaczego?

A może spróbujecie stworzyć obrazkowy regulamin Waszego placu zabaw?


Popatrzcie na obrazki, spróbujcie opowiedzieć historyjki na ich podstawie.
Czy wszystkie dzieci zachowują się właściwie?


Wskażcie, które dzieci na poniższym obrazku są bliźniakami?


Znajdźcie 6 różnic między obrazkami.


Możecie uzupełnić następujące karty pracy:
– 5 latki str. 66 i 67;
– 6 latki od str. 76 do str. 79.