Utrwalamy

Witam Was, witam Was, zaczynamy już czas, jestem Ja jesteś Ty, raz da trzy 🙂

JDzisiaj proponuję Wam zajęcia matematyczne. Pamiętacie, całkiem niedawno poznaliśmy cyfrę 9. Przypomnijmy sobie.

„Matematyczne zagadki” – przed dzieckiem leża puzzle obrazkiem do dołu. Na odwrocie każdego z nich jest cyfra do której jest przypisana zagadka. Gdy dziecko odgadnie zagadkę może dany puzzel odwrócić. Dziecko wyrzuca kostkę, przelicza liczbę oczek i podaje odpowiedni wynik oraz pokazuje puzzel z odpowiednia cyfra – rodzic odczytuje zagadkę, dziecko podaje odpowiedzi, odwraca puzzel. Następnie dziecko rzuca dwiema kostkami, dodaje oczka i przelicza i podaje wynik, pokazuje część puzzla – zagadka.
1) Jak nazywa się duży palec u dłoni?
2) Wymień dwa pojazdy posiadające tylko dwa koła?
3) Którą dłoń podajemy na powitanie?
4) Ile palców u obu dłoni ma człowiek?
5) Ile dzieci dostanie jabłko jeżeli w koszyku jest ich 6?
6) Jak nazywa się figura geometryczna, która ma wszystkie boki równe?
7) Która z tych liczb jest większa 5 czy 3?
8) Ile to jest razem 3 i 3?
9) Ile boków ma trójkąt?

Jeśli udało Ci się odgadnąć wszystkie zagadki, przyklej puzzle na kartkę i je pokoloruj.

„Słyszę i liczę” – ćwiczenia liczbowe, odtwarzanie zasłyszanych dźwięków. Rodzic wrzuca do kubka określoną liczbę guzików/fasoli w takim tempie, aby dziecko mogło je policzyć. Następnie układają przed sobą tyle samo guzików podpisując je odpowiednią cyfrą. W celu sprawdzenia, dziecko wysypuje z kubka liczmany i liczy. Kto miał tyle samo, dobrze wykonał zadanie.
Rodzic uderza w stół/ łyżeczka w szklankę, a dziecko odtwarza dźwięki za pomocą liczmanów, odpowiednio je podpisując. Przy kolejnym powtórzeniu zabawy R. uderza w stół, a dziecko podskakuje tyle razy ile dźwięków słyszy.

Oblicz i pokoloruj 🙂