Dźwięki wokół nas
Zapraszam do zabawy ruchowej „Koniki”
Pobawmy się w koniki: Noga goni nogę, biegają koniki, stukają kopytka w rytm muzyki. Noga goni nogę, biegają koniki, stukają kopytka w rytm muzyki.
Jedna noga tupie tup, tup, tup. Druga noga stuka stuk, stuk, stuk. Konik skacze sobie hop, hop, hop. Koniku w drogę wio…
Opis: Biegając dookoła wykonujemy po kolei ruchy wg słów piosenki
Posłuchaj co to jest orkiestra?
Posłuchaj wiersza „Orkiestra”. O co była wrzawa w orkiestrze dętej? Wymień instrumenty z wiersza.
Dzięki komu muzycy grający w orkiestrze wiedzą, jak mają grać?
https://www.youtube.com/watch?v=Uy4xW1LYDag Dyrygent
Jak nazywają się znaki, dzięki którym muzycy wiedzą, w jaki sposób grać?
Są w muzyce nutki różne. Są szerokie i podłużne, mają kreski jakieś daszki, są chudziaki i grubaski.
Co otwiera drzwi muzyki? Lubi skrzypce, lubi smyki? A wygląda jak ślimaczek, jest poważny i nie skacze?
Nutki lubią być na liniach, a szczególnie pięcioliniach. Jedna linia, druga linia, dodać trzy to pięciolinia.
Zabawa „Przedszkolna orkiestra”. Marsz w rytm piosenki i naśladowanie gry na instrumentach.
Zabawy z wykorzystaniem rymowanki – powtarzanie jej różnym rodzajem głosu (cienkim, grubym, słabym, mocnym).
Różne dźwięki są dokoła, raz coś stuka, raz coś woła. Nasze uszy ich słuchają, coraz lepiej świat poznają.
Co słychać wokół nas? Co kojarzy się z muzyką? Granie na przedmiotach, które są źródłami muzyki / kubek, szklanka, sztućce, garnek, deska do krojenia, tarka, papier , gazeta, folia, reklamówka itp./
Słuchaj utworu – klaszcz w dłonie , uderzaj rączkami o kolanka lub zagraj rytm stukając klockami, patyczkami itp.
Zabawa dydaktyczna „Ludzkie głosy.„Co można powiedzieć o ludzkich głosach? Zwrócenie uwagi na różnice w głosie kobiety, mężczyzny, dziecka, niemowlęcia. Poszukiwanie jak największej liczby przymiotnikowych określeń tego, jaki może być głos. Np. cienki, gruby, słaby, mocny, piskliwy, drżący, płaczliwy.
Wytnij nutki i przyklej na pięciolinii. Nutki można też samodzielnie narysować na pięciolinii w poszczególnych kolorach lub na czarno.
Kreśl po śladzie.