Mój dom

„Dom” K. Datkun-Czerniak – poproś rodzica o przeczytanie wiersza. Powiedz czym jest dom dla autorki wiersza? Co dla Ciebie oznacza słowo dom? Jak wygląda Twój dom, Twoja rodzina?Co najbardziej lubisz robić w swoim domu? Lubię gdy…

Dom to rodzina. Dobre mamy ręce, co przytulą, pomogą się ubrać szybko. To tato, który poczyta bajkę na dobranoc i nazwie mnie złotą rybką. Babcia i jej słodkości, serniki, makowce – pyszności! Dziadek, który ma dla mnie czas i mocno kocha wszystkich nas. I moje rodzeństwo kochane. Nigdzie stąd nie wyjadę. Na zawsze w domu zostanę.

Oglądaj zdjęcia razem z rodzicami. Rozpoznajesz te miejsca? Może wybierzesz się na wiosenny spacer w dowolne miejsce ze zdjęcia?

„Mój dom” – posłuchaj piosenki. Naucz się refrenu.

1. Mój dom to dom rodzinny, gdzie wszyscy bliscy są, brat ,siostra, mama, tata to mój prawdziwy dom.
Ref. Mój dom, mój dom to właśnie jest mój dom.
2. Mój drugi dom przedszkole, gdzie dzieci razem są, tu bawię się wesoło, tu jest mój drugi dom…
3. Mój dom to cała Polska, tam góry, rzeki są, tysiące miast i wiosek to polskich dzieci dom…

Zapoznanie z przysłowiami dotyczącymi domu. Wyjaśnianie dzieciom, co one oznaczają: Wolnoć Tomku w swoim domku; Wszędzie dobrze, ale w domu najlepiej; Gdy jesteś w cudzym domu, nie zawadzajże nikomu; Gość w dom, Bóg w dom.

Pokoloruj domy tak, żeby każdy z nich wyglądał inaczej.

Narysuj drzewo po lewej stronie pierwszego domu. Lampę miedzy drugim i trzecim domem, gniazdo na dachu czwartego domu, kwiaty przed piątym domem, płot po prawej stronie szóstego domu…

Podziel nazwy obrazków na sylaby, określ pierwsza i ostatnia głoskę w nazwie kazdego obrazka.
Kreśl po śladzie. Znajdź drogę do domu.
Rysuj po śladach od obrazków dzieci do zdjęć domów. Powiedz, gdzie mieszka każde dziecko? Który dom jest podobny do twojego? Rysuj domy po śladach. Dorysuj okna.

Propozycje pracy plastycznej.

Może namalujesz lub narysujesz swój dom.