Wiosenne kolory
Kosmo Żabka zaprasza do zabawy…Kuma, kuma, kuma, kuma ja lubię Cię… Naśladuj Kosmo Żabkę – skacz, tańcz, maszeruj, klaszcz kiedy usłyszysz słowo „Kum”. Śpiewaj z żabką.
Posłuchaj opowiadania „O żabkach w czerwonych czapkach”.
Rozmowa na temat opowiadania. – Jak nazywały się żabki? Dlaczego postanowiły urządzić bal? – Kogo na niego zaprosiły? Jacy goście przyszli? – Kto przybył jako ostatni? Dlaczego? Jak przebrały się żabki? – Co zobaczył bocian ze swojego gniazda? Dlaczego bocianowi było łatwo odnaleźć żabki? – Co poradziła im stara żaba? – Dlaczego bocian nie mógł odnaleźć żabek, gdy zrzuciły czerwone ubranka?
• Wyjaśnienie, co to jest barwa ochronna i jakie ma znaczenie w świecie zwierząt – na przykładzie żab.
Słuchanie ciekawostek na temat żab. Nie wszystkie żaby są zielone. Niektóre są różnokolorowe z czerwonymi, brązowymi, a nawet niebieskimi plamkami. Żaby nie lubią przebywać zbyt długo na słońcu, bo wysusza ich skórę. Nigdy nie piją wody pyszczkiem. A jak to robią, czy wiecie? (Woda przecieka przez ich skórę).
Zabawy i ćwiczenia logopedyczne. Połącz odpowiednio figury poprawnie wypowiadając „asz, osz…”. Posadź żabki na odpowiednich listkach odpowiednio wypowiadając „sza, sze…”
Ćwiczenia ortofoniczne na tekście piosenki – żabka, kum, rech…
Że za chwilę się rozpocznie pierwszy żabi koncert.
Kum, kuma, kuma, rech, rechu, rech.
Ile tu żabek zielonych jest…wszędzie tu słychać żabi śpiew.
Posadź żabki na odpowiednich listkach, czytaj sylaby z pomocą rodzica.
Policz małe, średnie i duże żabki. Połącz czerwoną kreską wszystkie małe żabki, niebieską średnie, a zieloną duże żabki. Których żabek jest najwięcej? Pokoloruj kredką /pomaluj paluszkiem lub wypełnij białe kółka plasteliną/ w odpowiednim kolorze.
Która żabka trafi do stawu?
Zapraszam do wykonania pracy plastycznej wg wzoru lub wg własnego pomysłu. Serdecznie pozdrawiam i życzę udanej zabawy 🙂