Wiosenne kolory

Kosmo Żabka zaprasza do zabawy…Kuma, kuma, kuma, kuma ja lubię Cię… Naśladuj Kosmo Żabkę – skacz, tańcz, maszeruj, klaszcz kiedy usłyszysz słowo „Kum”. Śpiewaj z żabką.

Posłuchaj opowiadania „O żabkach w czerwonych czapkach”.

Rozmowa na temat opowiadania. – Jak nazywały się żabki? Dlaczego postanowiły urządzić bal? – Kogo na niego zaprosiły? Jacy goście przyszli? – Kto przybył jako ostatni? Dlaczego? Jak przebrały się żabki? – Co zobaczył bocian ze swojego gniazda? Dlaczego bocianowi było łatwo odnaleźć żabki? – Co poradziła im stara żaba? – Dlaczego bocian nie mógł odnaleźć żabek, gdy zrzuciły czerwone ubranka?

• Wyjaśnienie, co to jest barwa ochronna i jakie ma znaczenie w świecie zwierząt – na przykładzie żab.

Słuchanie ciekawostek na temat żab. Nie wszystkie żaby są zielone. Niektóre są różnokolorowe z czerwonymi, brązowymi, a nawet niebieskimi plamkami. Żaby nie lubią przebywać zbyt długo na słońcu, bo wysusza ich skórę. Nigdy nie piją wody pyszczkiem. A jak to robią, czy wiecie? (Woda przecieka przez ich skórę).

Zabawy i ćwiczenia logopedyczne. Połącz odpowiednio figury poprawnie wypowiadając „asz, osz…”. Posadź żabki na odpowiednich listkach odpowiednio wypowiadając „sza, sze…”

Ćwiczenia ortofoniczne na tekście piosenki – żabka, kum, rech…

Żabka, żabce zakumkała na zielonej łące.
Że za chwilę się rozpocznie pierwszy żabi koncert.
Kum, kuma, kuma, rech, rechu, rech.
Ile tu żabek zielonych jest…wszędzie tu słychać żabi śpiew.

Posadź żabki na odpowiednich listkach, czytaj sylaby z pomocą rodzica.

Policz małe, średnie i duże żabki. Połącz czerwoną kreską wszystkie małe żabki, niebieską średnie, a zieloną duże żabki. Których żabek jest najwięcej? Pokoloruj kredką /pomaluj paluszkiem lub wypełnij białe kółka plasteliną/ w odpowiednim kolorze.

Która żabka trafi do stawu?

Zapraszam do wykonania pracy plastycznej wg wzoru lub wg własnego pomysłu. Serdecznie pozdrawiam i życzę udanej zabawy 🙂