Motylki
Kochani, teraz trochę matematyki.
- Policz motyle:
Czy motyle są takie same? Wskaż największe i najmniejsze motyle. Ile jest najmniejszych, ile średnich, a ile największych motyli?
Podskocz na dwóch nogach tyle razy, ile jest wszystkich motyli. Teraz tyle samo: klaśnij nad głową, klaśnij za plecami, podskocz na jednej nodze, zrób pajacyki, przysiady.
2. Posłuchaj wiersza:
„Pierwszy nasz motylek ma brzuszek pękaty,
i pasek szeroki, co dostał od taty.
Ten drugi motylek ma czapkę na głowie .
Czy mu jest gorąco? Kto na to odpowie?
A ten trzeci motylek kolorowy cały
w ręku ma lizaka, co mu dzieci dały.
A czwarty motylek w dużym kapeluszu,
chyba nic nie słyszy, no bo nie ma uszu…
A piąty motylek trąbkę w ręku trzyma
trąbi na niej głośno, że minęła zima.
A szósty motylek ma kilka wąsików,
kokardę pod szyją i siedem guzików.
Siódmy motylek ma walizek wiele,
bo leci na wczasy, na dalekie Seszele”
Wyobraź sobie wszystkie motyle z wiersza. Który ci się najbardziej podobał? Narysuj go.
3. Wykonaj wybrane zadania:
Do zobaczenia jutro 🙂