Motylki

Kochani, teraz trochę matematyki.

  1. Policz motyle:

Czy motyle są takie same? Wskaż największe i najmniejsze motyle. Ile jest najmniejszych, ile średnich, a ile największych motyli?

Podskocz na dwóch nogach tyle razy, ile jest wszystkich motyli. Teraz tyle samo: klaśnij nad głową, klaśnij za plecami, podskocz na jednej nodze, zrób pajacyki, przysiady.

2. Posłuchaj wiersza:

„Pierwszy nasz motylek ma brzuszek pękaty,

i pasek szeroki, co dostał od taty.

Ten drugi motylek ma czapkę na głowie .

Czy mu jest gorąco? Kto na to odpowie?

A ten trzeci motylek kolorowy cały

w ręku ma lizaka, co mu dzieci dały.

A czwarty motylek w dużym kapeluszu,

chyba nic nie słyszy, no bo nie ma uszu…

A piąty motylek trąbkę w ręku trzyma

trąbi na niej głośno, że minęła zima.

A szósty motylek ma kilka wąsików,

kokardę pod szyją i siedem guzików.

Siódmy motylek ma walizek wiele,

bo leci na wczasy, na dalekie Seszele”

Wyobraź sobie wszystkie motyle z wiersza. Który ci się najbardziej podobał? Narysuj go.

3. Wykonaj wybrane zadania:

Pokoloruj cyfrę 7 oraz motyle tak, aby każdy był inny. W kwadratach napisz odpowiednią cyfrę.
Z pomocą rodzica połącz cyfry
Połącz listek z biedronką

Do zobaczenia jutro 🙂